Wat een jaar was 2023!
Geschreven op 1 februari 2024 door Office
En zo vloog januari voorbij. De afgelopen maand ben ik niet alleen gestart met nieuwe projecten, maar heb ook gewerkt aan de afronding van zaken uit het afgelopen jaar. Nu, aan het begin van februari, wil ik graag nog terugblikken op 2023.
Een jaar van uitdagingen en ontdekkingen
In de eerste helft van het jaar heb ik talloze scholen bezocht voor het Optimaal Ventileren-programma van Ruimte-OK. Namens diverse schoolbesturen zat ik verder in het jaar aan tafel bij integrale huisvestingsplan (IHP) trajecten. Zomer en herfst brachten een grootschalige gebouwenscan voor een kinderopvangorganisatie in Almere en Lelystad, en stond ik oog in oog met de uitdagingen van online portalen in het kader van de informatie- en energiebesparingsverplichtingen.
Tijdsmanagement en doorontwikkelingen
Tijd bleek het afgelopen jaar meer dan ooit een kostbaar goed. Er moest meer en meer rekening gehouden worden met onder andere reistijden en het werd duidelijk dat de werkwijze en aanpak soms aangepast moeten worden. Dat betekende ook keuzes maken voor bepaalde richtingen en afscheid nemen van oude klanten. Daar zijn we het nieuwe jaar al goed mee begonnen. Zo ga ik de Vereniging van Eigenaars van een groot scholencomplex, die ik met liefde de afgelopen jaren geadviseerd heb, medio 2024 overdragen aan een andere partij. Inhoudelijke doorontwikkeling was er ook; met de Quickscan voor kinderopvanglocaties die ik in 2023 naar een hoger niveau getild heb.
Professionalisering en vernieuwing
Omdat ik de laatste tijd vaak meer door toeval in het juiste online overleg belandde, werd het tijd voor een professionaliseringsstap. Generatie ‘desktoplicentie’ zijnde, voelde ik dat de verschuiving naar een betaalde online werkomgeving onontkoombaar was. Dankzij de hulp van een lokaal IT-bedrijf zijn nu meerdere klantomgevingen overzichtelijk en bereikbaar.
Tijd voor feest, natuur en reizen
Te midden van deze uitdagingen, was er ook tijd voor vreugde. Mooie bouwrituelen en de opleveringen van de Kindcentra van Skippy Pepijn gaven nieuwe energie. Ik heb de tijd genomen voor de natuur, met maandelijkse bezoeken aan de Hortus en veel gezonde wandelingen. Reizen en ontdekken stonden gelukkig weer op de agenda. Ik ging op studiereis naar Stockholm en sprak op een congres in Duitsland. Een hoogtepunt waren de gezinsreizen naar Finland en Japan.
Dank en vooruitzicht op 2024
Zonder klanten geen projecten, en daarom wil ik jullie hartelijk bedanken voor het vertrouwen en de prettige samenwerking. Jullie inzet maakt mijn werk niet alleen leuker maar heeft ook kansen voor groei in 2024 mogelijk gemaakt. Met enthousiasme kijk ik uit naar nieuwe uitdagingen, zoals mijn betrokkenheid bij het programma Scholen op Koers bij Ruimte-OK en diverse kindcentraontwikkelingen. Samen gaan we een mooi jaar tegemoet!
Neem eens een kijkje op de bijgewerkte website en scoll door de projecten. Sta jij er volgend jaar ook tussen?
Romy Schneider – Maatwerk in begrijpelijke taal
Romy Schneider Vastgoedadvies voor Scholen is opgericht om besturen te helpen het beste te halen uit hun huisvesting. Met voor iedereen begrijpelijke stappenplannen help ik scholen en kinderopvangorganisaties om een gebouw te creëren dat helemaal past bij hun pedagogische visie.
Ik richt me hierbij voornamelijk op ambitieuze bestuurders die:
✔ Waarde hechten aan een excellent schoolgebouw of kinderopvanglocatie
✔ Willen moderniseren of nieuwbouw starten
✔ De middelen voor onderhoud efficiënt willen inzetten
✔ Op (energie)kosten willen besparen
✔ Duurzaamheid willen uitstralen
✔ Professionele begeleiding zoeken
Bij mij kun je rekenen op een onafhankelijke en loyale partner met ruime bouwkundige ervaring, architectonisch inzicht en kennis van vastgoedbeheer.
Als expert huisvesting ben ik verbonden aan het Waarborgfonds en Kenniscentrum Kinderopvang en ondersteun ik bij maatwerkopdrachten op het gebied van huisvesting en duurzaamheid. Vanaf het begin ben ik actief betrokken geweest bij de ontwikkeling van het Kwaliteitskader Huisvesting Kinderopvang. Daarnaast was ik vele jaren lid van een schoolbestuur in het primair onderwijs en zag ik op deze manier de vragen en uitdagingen waar schoolbesturen tegenaan lopen van heel dichtbij.